zaterdag 9 april 2016

Bangerik!

Heftig zwetend strompel ik naar binnen. Pfff thuis.
Wat n heftig rondje rennen was dit.
Na een week snotteren en snipverkouden toch maar weer opgepakt. 
Het viel niet mee en ik ben halverwege afgehaakt vanwege kuitklachten. 
Dus een glas water gepakt en na hijgend sta ik tegen mn aanrecht aan. 
In mijzelf mijmer ik over slanke tailles en nog veel meer kilometers afzien, als ik 
onderbroken word door iemand die mijn ouderwetse trekbel vernield aan de voordeur.
Breed lachend staat daar een boomlange man met mijn trekbel in zijn hand....hij is stuk zegt hij! 
De hond gaat tekeer als n malle van al dat kabaal. Hij roept ineens verschrikt...een hond. 
Ja zeg ik een hond of een kat met ballen maar de laatste x dat ik keek was het een hond. 
Ik vraag wie hij is en waarom hij mn deurbel vernield. Essent zegt hij weer vrolijk en mag de hond weg? Nou boomlange mijnheer kom binnen in mn nederige stulpje en ik doe de hond n muilkorfje om. 
Ineens staat hij middenin mijn woonkamer en deze is gevuld. 
Met een grommende hond en een vreemde mijnheer die , nu ik dit eens beter bekijk, nooit in mn kelder gaat passen. 
Ik verontschuldig mij voor mijn (nog steeds ) gehijg en bezwete kleding en lijf en hij lacht weer en zegt : ik dacht ik ruik de hond maar u bent t dus. 
Eigenlijk ben ik klaar met deze self proclaimed clown, maar a la, wat moet dat moet. 
Ik probeer mijn adem regelmatig te krijgen en stuur hem de kelder in . 
Mijn tijd om te lachen is nu aangebroken. 
Niet alleen past hij nauwelijks in mijn kelder, mijnheer 2.10 is bang! 
Bang voor honden , katten en jazeker...donkere enge kelders met bijbehorend ongedierte. 
Hij vraagt en ik antwoord heel lief en lach mijn tanden bloot. 
Nee heus mijnheer, de rattenplaag was echt vorig jaar en de gemeente heeft ze allemaal uitgeroeid. 
Ik hoor pok en een vloek. Mijnheer stoot zijn hoofd. Gna gna. 
Ik doe de deur dicht en laat hem. 
Na 10 minuten komt hij breed grijnzend weer boven. 
Hij was weer blij. Hij kon het thuis na vertellen zei hij en hoe. 
Het luik kreeg hij niet dicht en zo zit ik dus nu thuis..... met een kelder luik open en een kapotte bel! 
Hij wint

Geen opmerkingen:

Een reactie posten