donderdag 19 februari 2015

Kaal nest

Je hebt jezelf altijd voorgehouden dat je dingen anders ging doen.
Nee, jij zou nooit zeggen tegen je kind "wat zei Mama nou? "
"eerst je bord leeg eten en dan  ..."
en de ergste ......" ik zeg het tegen je vader hoor!"
Natuurlijk zou je het anders gaan doen. Hallo.....
We zijn wel een volgende generatie hoor. Een generatie waarin
we op gelijke voet staan met onze kinderen. Waarin gelijkheid en luisteren
 naar elkaar voorop staat. Maar ja. Je was ff druk en hop....daar gaat de eerste zin al.
Natuurlijk schrik je ervan en de tweede keer ook. Daarna zijn de remmen los.
Fok joe gelijkheid!  Naar elkaar luisteren mijn ass! Weet je hoeveel tijd dat kost?
En dat gaat nu even niet want je moet naar school of ik moet werken of wat dan ook.
Daar gaat je voorgenomen opvoeding. Je brabbelt je ouders na.
Dat wat je absoluut niet wou , gebeurd toch. Is dat erg?
Welnee joh! Kijk hoe leuk jij bent geworden.
Al kwam ik er al wel vrij snel achter dat gelijkheid en gelijk hebben niet samen gaan.
Dus dat op gelijke voet heb ik snel afgeschaft.
Rob had ik de taak van het preken gegeven.
Dan moesten ze zitten en naar hem luisteren.
Dat lijkt niet erg maar na 3 uur ben je hem zat! Dan aten ze uit zijn hand die engeltjes.
En nu? Nu wonen ze niet meer thuis.
Nu heb ik het lege nest droom.
Iedere keer dat ik thuis kom ,en het nog steeds schoon is denk ik ....fijn zo 'n lege nest droom!
Ik heb veel minder was, en hou ik boodschappen geld over.
En ja de water rekening is een stuk lager. Ja het is erg stil idd. Ik kan lekker
even wegsoezen boven mijn laptop.
Ik kook teveel of te weinig en dat geeft niet.Want ik heb mijn vriezer lekker vol.
Je mist ze ook wel op een bepaalde manier.
Steeds zelf de afstandbediening pakken enzo. Ook zelf de vaat doen.
Nu hopen op leuke gezellige kleinkids en die snel leren hoe ze moeten afwassen !
Love u




2 opmerkingen:

  1. 👏👏👏👏👏 ik heb geen kids, maar ben het roerend met je eens, wij zijn idd heel leuk geworden, dus zo slecht zijn de "oude manieren" niet.q

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het toch ook niet slecht gedaan en heb 2 hele leuke kinderen en een heeel leuk kleinkind. En ik vond het heerlijk dat ze het huis uitgingen. Soms dacht ik ben ik dan een slechte moeder omdat de meeste huilen als hun kids het huis uitgingen En ze zijn super goed terecht gekomen dus kan alleen maar trots zijn op ze. En ik betrapte mijzelf er ook op dat sommige dingen hetzelfde deed als mijn ouders ;) We hebben het gewoon goed gedaan Ann xxxx

    BeantwoordenVerwijderen