zaterdag 7 maart 2015

Werk aan de winkel

Wat een ellende die moestuintjes. Kids die normaal al druk zijn en 
niet leuk zijn nu helemaal onuitstaanbaar. Als je in de rij  bij de kassa staat en je hebt 
mazzel ,net als ik, dan staat er een mevrouw achter je met 3 van die lawaaipapagaaikids.
Zo een mevrouw die eigenlijk geen zin had in kids maar omdat het maatschappelijk verantwoord is neemt ze er 1. Maar ja ...1 is zielig dus hoppa nog maar 2 erbij want 3 kids is elitair. Alleen plebs heeft 2 kinderen. Dus staat die mevrouw met die door haar strot geduwde 3 kids achter mij in de rij bij die leuke winkel met die achterlijk acties. Ik kan de kassière niet verstaan want een kakofonie van irritant gekwetter klinkt. Ik zie de lippen van de kassière bewegen maar hoor alleen die per ongeluk vergeten weg te wassen spermatozoïden. Ze hebben het erover dat ze sla willen of misschien wel basilicum of nee wacht, ik wil (met een irritante rollende R) wortel. Ik beheers mij .
Heus was het in mijn hoofd opgekomen om die irritante kwakers een wortel in hun snavel te drukken. Maar nee. Ik glimlach vriendelijk en aai er 1 zachtjes over zijn bolletje. Mijzelf toesprekend om ZACHTJES te aaien ,en ik geef ze mijn tuintjes.
En wat denk je dat er gebeurd? Ik hoopte op 3 stralende koppies die mij aan zouden kijken en zouden zeggen dank u wel super leuke mevrouw.
Proest,dat dacht jij ook?
Welnee , ze keken van mij naar elkaar en waren teleurgesteld.Ze hadden namelijk al de pastinaak en de aubergine. Wel gloeiende gloeilamp. Je zou ze toch?
En die moeder tegen wil en dank? Ze glimlachte meewarig naar mij. Haalde ietwat haar schouders verontschuldigend op. Alsof ze daarmee wilde zeggen dat het haar speet dat ze kinderen had genomen. Ik keek haar aan en heb haar veel succes gewenst met haar schorriemorrie. 
Wat is dat toch met de opvoeding tegenwoordig? Ik weet dat ik klink als een oud wijf maar jongens zeg! Is het zo erg om je kind even flink toe te spreken? Zijn we bang geworden om de confrontatie aan te gaan met die mislukte dwergen? Of laten jullie je ringeloren door je eigen DNA?
Is het gemakkelijk om  ze hun gang te laten gaan? Is dat het?
Nou bij deze dan een enorme schop onder je bevallige bips en ga eens aan het werk met je kids.
Niet knutselen of moestuintjes verzorgen maar helpen in het huishouden en taakjes doen.
Laat ze lekker je auto wassen en je kamer stofzuigen.
Natuurlijk gaat het sneller als je het zelf doet maar leer je kind iets ajb.
Is het niet voor jezelf dan voor mij.
Zodat ik in alle rust in de rij kan staan bij die leuke winkel.

liefs Ann



Geen opmerkingen:

Een reactie posten