donderdag 12 maart 2015

Geloof het of niet

Bind bond gebonden.
Ik heb boekgebonden. Heus en echt waar heb ik papier gevouwen en genaaid.
Er werd een workshop gehouden en ik las op facebook ( naast zeuren is dat mijn andere verslaving)
dat er een uitvaller was. Ik dacht laat ik daar nu gewoon even heengaan. Gewoon die lege plek opvullen met mijn bevallige derrière. Het zou niet zo lang duren dus hup,ik ernaar toe.
Het duurde even voordat de andere cusristen er ook waren. Maar daar waren ze dan ,
Tjitske,  Sanda en Elisabeth . De drie wijze vrouwen uit het oosten.
Wat was het gezellig en leuk en ik heb ook nog een boek gemaakt.
De bladzijdes zijn leeg en laat ik leeg. Het boek ligt bij kom 'ns Ann op tafel als gastAnnboek.
Jullie mogen daar je ervaringen over mijn huis en je ervaring bij mij en of een boodschap
achter laten voor een volgende gezelligerd die Ann komt. En behalve de Annzichtkaart vond ik
boodschap achterlaten voor iemand anders heel mooi. Dat idee kwam dus van de drie dames.
En geloof het of niet,daar moet je voor in de heer zijn! Dat aan een ander denken en is voor ons wat
minder een tweede natuur. Maar dat is natuurlijk heel stom. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat de
volgelingen dit doen omdat er 1 x in de week iemand hun staat toe te roepen dat ze de naasten lief moeten hebben en moeten uitdelen.
Dat wij niet toegeroepen worden wil natuurlijk ook niet zeggen dat wij maar moeten ontvangen en
binnenhalen. Zou het niet mooi zijn dat het niet aan het geloof hangt maar aan de mens?
Dat wij als mens  elkaar een plezier willen doen omdat het goed voelt en niet omdat iemand dat zegt?
De drie wijze dames uit het oosten die er gisteren waren doen dit  soort avondjes voor hun
plezier. Ze gaan er regelmatig op uiten doen gezellige dingen .Niet omdat een man met een jurk aan dit hun toeroept,maar omdat ze ook plezier willen delen. Met elkaar maar ook met anderen.
En dat is mooi. Ik heb geluisterd en geleerd. Want dat kun je van mensen die je nog niet eerder hebt ontmoet. Nieuwe gedachtes en bijzondere levens.
Behalve een boek met blanco pagina's is er nu dus toch 1 pagina beschreven.
Deze blog is voor de drie wijze dames. Bedankt voor jullie gezellige avond en
vergeet niet dat je pas echt goed kan delen als je ook kan ontvangen.


liefs Ann


2 opmerkingen:

  1. Het was idd gezellig en enerverend, leuk om wijze woorden met elkaar te kunnen delen, jij had ze ook 😉.
    Groetjes S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen