woensdag 29 juli 2015

Lepeltje lepeltje

Er circuleert een verhaal op het internet over lepels. Spoons.
Een verhaal waar een chronisch zieke vriendin uitlegt aan haar gezonde vriendin
hoe zij de dag doorkomt. Zij legt uit dat zij (de chronisch zieke dus) een beperkt
aantal lepels per dag tot haar beschikking heeft en dat iedere activiteit een lepel kost.
En met activiteit bedoelt ze wassen en of aankleden. Ontbijt maken enz..
Afijn je snapt het wel. Tranentrekkend en hevig veramerikaanst is het.
Al snap ik wel het idee erachter. Als je namelijk ziek bent en het is een
verborgen ziekte ,dan "vergeten' mensen vaak dat je ziek bent. Ook dat je energie soms
ver weg is omdat je nog even de trap op liep om je andere schoenen aan te doen. Hijgend als een paard sta je dan weer beneden en denkt: wat ging ik ook alweer doen? Laat maar!
Verdelen moet je die energie. EN dat is inderdaad soms moeilijk uit te leggen en dus hebben ze
dat lepel verhaal bedacht. Maar de ene lepel is de andere niet. En heel eerlijk denk ik ook
 wel eens dat mensen lepels achter houden. Gewoon voor aandacht. En dat is een heikel punt.
Wanneer wil je aandacht en wanneer ben je op? Ben je echt kei moe of heb je nog een lepel achter de hand? Heb jij sowieso wel recht op lepels ? Zijn jou lepels wel in de juiste handen terecht gekomen?
Wie heeft er de meeste lepels? Zijn jou lepels mooier dan de mijne? Of beter misschien?
Ork ork ork soep eet je met een .....
Ik wil godsamme helemaal geen lepels. Flikker op met je lepels!
Ik wil gewoon opstaan en douchen en ontbijt maken en lekker naar mijn werk.
En al helemaal niet nadenken of ik niet al mijn lepels verspil aan het werken.
Oh maar dat is makkelijk uitleggen aan buitenstaanders.Oh ja joh?
Moet die buitenstaander gewoon eens zijn ogen open doen en in je ogen kijken.
En niet dat leuke smoeltje kijken waar make up op zit. Maar gewoon diep in de ogen.
Verder kijken dan je neus lang is dan heb je dat stomme lepel verhaal ook niet nodig.
Weet je waar ik mijn lepels aan kwijt raak?
Aan het overtuigen van mensen dat ik ziek ben!
Dus hou op met oordelen en kijk eens een keer goed.
Dat scheelt mij weer lepels.
Die heb ik s'nacht nodig.
Lepeltje lepeltje.

Liefs Ann










Geen opmerkingen:

Een reactie posten