donderdag 18 juni 2015

Snap je?

Ik zou zo graag .....
Dat hoor ik mensen wel eens verzuchten.
Ik zou zo graag willen dat ....nou ja vul maar in
Wat iemand graag zou willen is heel persoonlijk.
Er zullen mensen zijn die graag een nieuwe auto willen.
Anderen willen graag dat iemand uit de hemel even terug kan
 komen voor een kus of een knuffel.
Ook zullen er mensen zijn die graag hun huis opgeruimd willen hebben of
die een sprong uit een vliegtuig willen maken. Wel met een parachute natuurlijk.
Al ken ik best mensen die ik ,met liefde zonder parachute , het vliegtuig uit zou
willen bonjouren. Toch? Jij niet?
Enniewee is het dus aan iemand zelf wat hij heel graag zou willen.
Iedereen kan wel iets bedenken wat hij of zij heel graag zou willen.
Maar wat wil je hebben als je ziek bent?
Wil je dan beter worden?
Of wil je gewoon het juiste medicijn hebben?
Daar heb ik nooit over nagedacht tot ik de stempel chronische shit kreeg.
Ik had duizend en 1 wensen voordat ik ziek werd en nu?
Nog steeds! Dat is dus niet veranderd. Nee ik heb niet maar 1 hele grote wens .
Dat zou lekker zijn zeg. Ik ben moeder Theresa niet!
Ik heb nog steeds al mijn vorige wensen en meer.
Dus ik wil nog steeds opruimkabouters en een hele nieuwe garderobe.
Ik wil ook nog steeds een walk in closet en een wijnkoelkast.
Ook wil ik hoge hakken die heel fijn zitten. En een buitenkeuken zou ik ook graag willen.
Ook wil ik wel een nieuw interieur en een mini gym.
Ik wil een auto zonder dak, die ik toch nooit open zou doen omdat ik bang ben dat er beesten in mijn auto vallen. Ik wil wereldvrede en geen honger op de wereld.
Ik wil liefde voor iedereen .
Maar het allerliefste wil ik gewoon normaal zijn.
Gewoon opstaan en niet hoeven kiezen wat ik vandaag ga doen.
Gewoon naar mijn werk gaan en niet daarna snel naar huis om in een bad te gaan
zitten met mijn zere onderkant.
Gewoon mijn huis kunnen poetsen en daarna lekker even de stad in.
Gewoon afspreken met mensen om gezellige dingen te doen .
Gewoon mijn ogen open kunnen houden halverwege de dag .
Gewoon gewoon dus.
Maar wat is gewoon?
Ik weet inmiddels niet meer wat gewoon is .
 Mede dankzij die klote klier is mijn geheugen een gatenkaas.
En dat is misschien maar goed ook.
Want als je niet meer weet wat gewoon is dan mis je het het minst.
Dus hier en nu dan maar?
Het is zoals het is?
Take it or leave it?
Nou dat dus.
Ik zou zo graag.....

liefs Ann


2 opmerkingen:

  1. Hoi Ann,

    Ben zelf ook chronisch ziek (bluhh.. kan het bijna het uit m'n toetsenbord krijgen), dus als antwoord op je vraag bovenaan je blog kan ik volmondig zeggen; ja ik snap je! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Babbelaartje, fijn dat jij mij snapt. Dan snappen wij elkaar in ieder geval.
    Dank je voor het lezen en het reageren. Chronische shit noem ik het. Maar het is zoals het is en het wordt gewoon weer zaterdag. Dus ga ik je een heel fijn weekend wensen met veel gezelligheid. liefs Ann

    BeantwoordenVerwijderen