zaterdag 5 maart 2016

Zoals het vogeltje bekt...

Ik denk dat ik over alles al heb geschreven.
Alles heb ik al verwoord of bezongen.
Nu is zingen niet mijn sterkste kant.
Eigenlijk is zingen helemaal geen kant van mij.
Ik kan geen toon houden.
Wel eens iemand horen zingen die geen toon kan houden?
Diegene (ik dus) zing dan bijvoorbeeld kortjakje.
Jij (ik niet dus) hoort iets en vaag ken je het liedje maar je
hebt geen idee wat ik zing. Aan de tekst zou je kunnen horen wat ik zing.
Maar als ik zou neuriën.
Hahaha ik kan alles neuriën zonder dat jij weet wat ik neurie.
Wat een raar woord dat neurie.
Maar goed....
Ik hou wel van zingen.
Nu zag ik dat er een koor is voor mensen die niet kunnen zingen.
Oh wat lijkt mij dat leuk.
Gewoon met zijn alleen geluid produceren.
Tsja...het is geen zingen natuurlijk.
Klanken uitstoten en hummen op muziek.
En nu eens een keer niet alleen, maar met gelijkgestemden.
Mensen met dezelfde afwijking als ik.
Oh wat lijkt mij dat fijn.
Gewoon samen komen en je favoriete liedjes zingen'.
Gewoon uit volle borst zingen zonder dat de buren 112 bellen.
Gewoon die ene uithaal maken en niet je kanarie hoeven te begraven,
omdat die aan een gehoortrauma is overleden.
Misschien zouden we wel een nonsongfestival kunnen opzetten.
En op tournee.
Cd opnemen en op de radio komen.
En misschien ...heel misschien een eigen tv show.
De nonvoice ....met elektrostoelen waar stroom op komt te staan als je omdraait!
Zou dat niet mooi zijn?
Hierbij doe ik gelijk een oproep.
Mocht jij niet kunnen zingen om wat voor reden dan ook.
Meld je aan bij mij.
Misschien dat we een clubske oprichten.
En dan gaan we de wereld veroveren.
Toch?
Niet dan?










Geen opmerkingen:

Een reactie posten