maandag 9 november 2015

Kopzorgen

Ik zit rechtop in bed.
Ik ben bezweet en bang.
Ik kreeg een appje in mijn droom.
Een berichtje waarin stond : ik ga
En ik was ineens bang en dacht dat ze dood was.
Maar bedacht me dat ze misschien de zin af zou maken met : voor 
een second opinion naar een andere arts. En snel opende ik het bericht.
En er stond: ik ga heen. Bedankt voor je vriendschap. Gevolgd door een 
prachtige foto van een prachtige vrouw.
Mijn oud klasgenootje en vriendinnetje is ziek. 
Ongeneeslijk ziek. Ze gaat dood. Nu gaan we allemaal ooit eens. Maar zij 
gaat ietsje eerder dan ons. Ik droom erover .
Ik denk veel aan haar. Ik stuur berichtjes. Grappige vooral.
Vraag of ik iets voor haar kan doen.
Ik heb aangeboden om haar naar de chemo te rijden en 
verhaaltjes voor te lezen.
Maar helaas ..... de chemo kan niet meer.
Haar mooie hoofd zit vol.
Vol met zorgen en verdriet. 
En met kanker.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten