woensdag 14 maart 2018

We zijn dr bijna!


Het einde nadert.
De verkiezingsstrijd is bijna gedaan.
De tijd dat je geleefd wordt.
Waarin je zichtbaar moet zijn en je standpunten moet laten zien.
En debat na debat afloopt om je zegje te kunnen doen.
Ook is het de tijd om elkaars vliegen af te vangen.
Om te wijzen naar anderen hoe slecht ze het doen en dan hopen dat ze jou heel goed vinden dat je dit doet. (keep on dreaming )
Onze partij doet hier niet aan mee.
Ook het uitsluiten doen wij niet.
Al gebeurt het andersom wel.
Ik probeer mij vast te houden aan het doel.
Te luisteren naar de Deventernaar en de pijnpunten naar de oppervlakte brengen.
Ook schrijf ik graag.
Over wat mij bezig houdt maar ook wat ik opmerk in de locale politiek.
En laat ik duidelijk zijn dat dit MIJN mening is en van niemand anders.
Dit gezegd hebbende wil ik terug naar waar ik denk dat het om gaat.
De leefbaarheid in onze mooie stad moet terug.
Ik heb 3 jaar lang boodschappen rond gebracht bij mensen die honger hadden.
Ik weet dat het bestaat.
Ik heb het gezien en ik heb tranen gedroogd.
Ik wil samen met onze partij zorgen dat er geen honger meer hoeft te zijn.
Dat het niet mogelijk is dat je een nee krijgt bij de voedselbank!
Ik wil dat er een raad komt die de zorgen kan wegnemen.
Dat je ze kan aanspreken en verteld dat je overlast hebt van ratten dat de bestrijdingsdienst diezelfde middag bij je op de stoep staat om je huis ratvrij te krijgen.
Ik wil dat je langs de straat kan lopen om een mooie stoel op te halen die iemand anders over heeft.
Dat je gratis je overtollige huisraad kwijt kan aan de straat.
Dat je iemand een hart onder riem wil steken door #bietzeinderugge te zeggen.
Want dat betekent niets meer dan : zet ‘m op!
Hoe negatief anderen ook de uitspraak willen benaderen , negeren wij onze #Demtah moerstaal niet!
Ik wil dat de gemeenteraad niet teveel geld uitgeeft aan idioot grote projecten en de tering naar de nering zet!
Ik wil dat je huisdier niet bang hoeft te zijn in de weken rondom oud en nieuw.
Gewoon 1 mooie vuurwerkshow door  iedereen te bewonderen.
Ik wil dat iedereen zich veilig voelt en dat er verbinding komt.
Verbinding tussen de Deventernaar en de politiek.
Ik wil zoveel.
Maar ik wil vooral respect!
En als de mensen van de politiek daar nu eens mee beginnen .
Gewoon je standpunten duidelijk maken en niet de tekortkomingen van anderen.
Respect voor elkaar en voor de natuur.
Voor het groen in onze stad en de cultuur.
Wij beginnen alvast.
Doe jij mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten