dinsdag 19 mei 2015

Hulp gevraagd ( niet voor watjes)

Pas op ....niet voor de teergezielden!
Dit is een blog wat gaat over wat een ziekte met je doet.
Als vrouw ,want daar weet ik wat vanaf.
Wat doet een ziekte met je ?
Een ziekte die je niet laat zijn wie je bent.
Een plaaggeest van een ziekte die je lijf niet dat laat doen wat je eigenlijk wil doen.
Je niet laat zijn wie je bent, in al je waardigheid.
Je niet laat glanzen door verrukkelijke blijheid.
Je niet laat zien hoe bijzonder je bent.
Je niet laat nagloeien na heerlijke en onbekommerde seks.
Je ontneemt van enige waardigheid.
Je aantast in je vrouwelijkheid.
Je belast met een leven met beperkingen.
Wil ik dat? Kan ik dat? Moet ik dat?
Je hebt geen keus. En een veelgehoorde oplossing van derden is: je moet er maar wat van maken. Waarvan en nog belangrijker hoe dan?
Ik weet van mijzelf dat ik ga compenseren. Dat wat ik niet mijn mijn vulva kan ,jou pleasen, kan ik wel in de keuken!
Ook met mijn oren kan ik veel en met mijn hart nog meer.
Ik kan lekker koken en laat mijn liefde voor jou door de maag gaan.
Ook luister ik naar al je verhalen en  ben er 24 uur per dag voor je.
En ik hou van je, onvoorwaardelijk zoals niemand anders dat kan.
En dit alles om jou bij mij te houden. Te compenseren voor wat ik niet kan.
Ik had liever niet kunnen koken. Of een enorme kenau willen zijn.
Maar dat ben ik niet.
Ik ben een vrouw, jou vrouw.
En hoe doe ik het als moeder?
Ik ben wie ik ben en hoe ik ben.
Jou moeder of schoonmoeder.
Je tante of je buurvrouw.
Met een ziekte ,een onzichtbare ziekte.
Een ziekte die mij niet laat zijn wie ik wil zijn.
Ik moet het ermee doen.
Ik moet er wat van maken.
Maar hoe?
Help je mij?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten