dinsdag 5 mei 2015

Gelukt of gelukkig?

Kun jij wel echt gelukkig zijn?
Deze vraag werd mij vorige week gesteld. Niet op een vervelende manier,
of met een nare ondertoon ,maar op een zeer betrokken manier. Zij vroeg het
zich oprecht af. Ik antwoordde dat ik zeer zeker af en toe van die enorme ,ineens
overvallende, bijna verliefd, onderbuik ,blije  gevoelens heb.
Dat vroeg ze zich af. Of ik wel in staat was om echt gelukkig te zijn.
Ik snapte de vraag niet. Ik vroeg haar waarom niet?
Haar antwoord was voor mij shocking maar wel verhelderend.
Als je zo'n  lijf hebt zoals jij ,met al zijn mankementen,hoe kun je dan gelukkig zijn?
 Weet je dat ik daar nooit over na heb gedacht?
Ok,mijn lijf is iets te blij met zichzelf en vult zichzelf daarom vanzelf aan,
Qua volume in ieder geval. En het laat mijn hoofd regelmatig in de steek,
ik wil links en mijn lijf rechts.
Het is niet groot maar wel stevig en daarom rotsvast. Ik  baal soms enorm.
Als ik gezellig wil doen dan besluit mijn lijf ineens niet mee te doen.
Maar omdat ik soms enorm diep ga en erg gefrustreerd ben van de jeuk of de pijn,
des te meer geniet ik van mijn goede momenten.
Ja dus! Ik kan echt gelukkig zijn. Als ik in de tuin zit met mijn hondenvriendinnetje ,
als ik de zon dan op mijn lijf voel en bedenk wat voor bofbips ik ben met een , best leuke man en best leuke kids. Ja hoor,dan kriebelt het in mijn onderbuik en glimlach ik.
Ik ben niet 24 uur per dag gelukkig. Ik denk ook niet dat dat kan. Dat niemand 24 uur per dag gelukkig is.
Stel je zweeft van geluk omdat je nieuwe schoenen hebt gekocht. Je bent blij maar ineens krijg je krampen omdat je moet poepen. Je kan niet direct naar het toilet. Dus je knijpt je billen bij elkaar.Het
voelt alsof je ieder moment kan ontploffen.
Ben je dan gelukkig?
Stel je hebt een heerlijke gezellige avond gehad met jezelf of vrienden. Lekker gegeten en gedronken.
Je gaat lekker naar bed maar wordt midden in de nacht wakker omdat je moet plassen. Je loopt in het donker naar het toilet en loopt met je scheen tegen het kastje in de gang aan.
Ben je dan gelukkig?
Je bent net bevallen van een prachtig kind. Super lief ,alleen wil die wolk van een baby niet slapen , en door het persen heb je aambeien als tennisballen.
Ben je dan gelukkig?
Is geluk te meten?
Wat is geluk?
Ik denk dat geluk voor ieder van ons iets anders is.
Maar mijn geluk hoeft niet jou geluk te zijn.
Als ik nu eens voor mijn geluk zorg en jij voor het jouwe.
Zou dat niet een goede deal zijn?


liefs Ann




Geen opmerkingen:

Een reactie posten