vrijdag 7 september 2018

#thattoo


Er zou een straf moeten komen op het oneigenlijke gebruik van de #metoo.
Voor mij staat de #metoo voor misbruik.
En zo is het ook bedoeld volgens mij.
Maar als ik dan sommige # verhalen lees dan ben ik verbijsterd.


Veel wordt nu ondergebracht onder misbruik.
De #metoo circuleren voor altijd op het wereldwijdeweb.
Ook diegene bij wie ik mij afvraag is de # hier wel voor bedoeld.
Een slecht afgewikkelde relatie en dan je verhaal doen met deze hashtag is niet ok.
Daarmee beledig je de mensen die misbruikt zijn.
Je misbruikt deze slachtoffers dus nog een keer.

Zo las ik dat tweede kamer lid H. ten Broeke een kortstondige relatie had met een
veel jongere fractiemedewerkster.
De hashtag werd er bijgehaald.
Geen idee waarom.
Relaties tussen oudere en veel jongere mensen zijn er altijd al geweest.
Waarom dan die # ?
Omdat hij tweede Kamerlid was?
Betekent dat hij geen relatie mag hebben met een medewerkster?
En hierin slaan wij dus door vind ik.
Mag een piloot geen relatie meer met een stewardes?
Een directeur niet meer met zijn secretaresse?
Mag je alleen een relatie als je hetzelfde werk doet als je lover?
Dat wordt lastig!

Zomergast Esther Perel noemde al Monica Lewinsky.
Ze zou nu een rolmodel voor de #metoo zijn.
Maar destijds zag ik een wulpse ,mooie jonge vrouw die seks had met de president van de USA.
Ik zag een vrouw die een overswinnaarsblik in haar ogen had.
Die jonge vamp die kon opkijken naar die man en hem verslond met haar ogen en dit ook deed waarschijnlijk.
Ik zag lust en ja...ik zag ook ongelijkheid!
Die man, die president , die was als was in zijn handen bij haar.
Zij liet hem liegen en bedriegen.
En zo sluw als ze was bewaarde ze haar jurk die stijf stond van bewijs!
Zij was de meerdere!

Ik denk dat we af en toe door slaan in de #.
Ja er zijn slachtoffers maar er zijn ook helden!
De slachtoffers moeten we geloven en liefhebben.
De misbruikers moeten we uitkotsen en neerhalen.
Maar er zijn ook de misbruikers van de #metoo.
En dat is niet ok.
Daar zouden we de #thattoo voor moeten gebruiken.

We moeten ook de helden niet vergeten te eren
De vrouw en man die durft lief te hebben zonder grenzen.
Die vallen voor een mens en niet voor een status.
Die verdrinken in een blik en niet in geld.
Die leeftijd doet vergeten,
Die helden zijn geen leesteken.
Zij hebben lief.


Liefs Ann









Geen opmerkingen:

Een reactie posten